Alla inlägg den 16 september 2008

Av Kristina - 16 september 2008 21:42

detta inlägg är ägnat till dej haha har nog inte skrattat så mycket på så länge åt så lite.

M diskuterade att I var väldigt dålig på engelska som att hon inte kunde såna enkla saker som man borde veta. ex vad hamn heter ,

då säger M att det är ju bara tänka på filmen pearl harbor så kan man ju det .

då kläcker I ut sig - ja men nog vet jag att det är pearl men jag vet ju inte hur det stavas.

kort sekund av tysnad innan alla börjar skratta eftersom det blev ju goode fel där.

denna diskussion började med att I kom på temat på hennes fest plesure ant temptation som snabbt blev plesure and tresure eftersom I inte kom ihåg sitt egna tema.

nu vet jag ju med mig att jag är sämst på att stava engelska så ha lite överseende :)


blev iaf stan idag har nog varit inne på varenda H&M butik i hela göteborg men ingen har det som jag vill ha iaf inte i rätt storlek så det är bara att tänka om.

men blev iaf ett par vantar och en mössa till nova är rätt nöjd och johan tyckte det var fint, sen har jag insett att det behövs lite varmare kläder till lilltjejen om man ska vara ute lite senare på kvällen eller tidigt på morgonen.


har varit onyttig idag trots att jag börjat mitt "nya" liv såg ju fram emot att få ett läkar uttalande men får snällt vänta till nästa vecka.

stan resulterade oxå i att jag fick mig en ny tunika.


vi har börjat att försöka införa nya sovrutiner för nova nu när hon fått en mobil så försöker vi söva henne på det sättet istället för att hon ska somna hos någon av oss.

måste köpa blöjor imorgon går ju lite fler såna än vad man kan tro ibland men som tur är fick jag lite rabattkuponger idag så blir libero blöjor nästa gång jag handlar .


ska kolla på möbler till balkongen imorgon visst e det lite fel sesong för det men bara därför, alla säljer ju ut så nu kan det ju bli lite billigare.

var skönt att få prata av sig idag plus att det blev ju ett bra antal steg,.

 för mig blev det iaf 10760 steg.


hoppas att det inte blir lika länge innan vi träffas igen men 1 dag i veckan i partille låter ju inte så fel. tur att någon av oss har månads kort. haha


hoppas du tyckte att det var skönt att pratat ut om detta med björn, min axel finns här om du vill gråta ut ;P

Av Kristina - 16 september 2008 10:10

ja igår pratade jag med mamma som jag gör varje dag men igår var det speciellt. hon har nämligen bokat en resa och ska komma ner hir och hälsa på och inte nog med det hon ska vara här en hel vecka.

fatta vad jag ska njuta av den tiden kommer bli så underbart bra.

längtar längtar längtar massor dock är det inte föränns i slutet av oktober men det kommer att gå fort har ju saker på vägen jag längtar efter så det kommer nog gå bra.

men det är ju alltid så jobbigt när mamma åker hem men hon åker på början av v 45 och jag och johan åker ju upp i början av v 47 så det kommer att gå bra.

vill att hon ska komma nu men jag får så snällt vänta. och mormor kommer me den veckan så jag och nova ska passa på att bli ompysslade och omhändertagna sen ska vi göra massa saker oxå. tex vill mamma ner till ullared och det kan man ju inte tacka nej till.


längtar till nästa torsdag kommer bli himla skoj synd bara att det är så få timmar men vi får ta och göra det bästa av det.


idag då jo då blir det stan ska träffa I ska bli skönt att komma ut lite fast lite nervös jag har aldrig åkt buss med nova själv men det ska säkert gå bra är ju inte direkt ett världsproblem . bara jag som oroar mig i onödan över minsta lilla grej som vanligt.


gårdagen gick jätte bra lukas och moa var hur snälla som helst dom gullungarna. fast jag är ganska fast besluten om att 2 barn räcker 3 blir nästan för mycket iaf om alla är i småbarns åldern. men det var himla mysigt och trevligt igår.


Nova har varit allmänt kinkig dom senaste dagarna får se hur hon kommer vara idag om hon är nöjd eller inte nu sover hon iaf hos johan hon har sin sov tid just nu

får se vad hon tycker om att ligga i vagnen när vi ska på stan :)

annars så är det rätt skönt för hon sover bra på nätterna och det tycker vi om.

Presentation

Omröstning

känner du mig?
 ja
 nej
 tror det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards