Alla inlägg under mars 2011

Av Kristina - 31 mars 2011 14:18

Det är verkligen ingen hemlighet att jag är en sucker för god mat och det som är ännu bättre är att min goda vän Maddo delar min passion.

vi kan nog inte ha ett samtal med varandra utan att det diskuteras mat.

Å tur är väl att det finns såna som oss och allt maddos prat om fisk fick bli insperationen till dagens lunch, panerad fisk kokt potatis och spenatstuvning.

hur gått som helst.

precis då man har ätit klart lunchen så börjas middagen planeras. kanske inte riktigt men inte långt ifrån heller.

Av Kristina - 20 mars 2011 18:43

Ibland så hittar jag min styrka i mina vänner fast vill sträcka mig så långt att vissa av mina vänner faktikst är familj.

Min egna familj som man valt själv inte genom blodsband utan för att man kan viga sitt liv åt den personen i ur och skur.


så det finns vänner sen så finns det familj.

Av Kristina - 20 mars 2011 18:39

"Han var liksom den typen av alkolist som drack i sin ensamhet på kvällarna, men som fortfarande klarade av sitt jobb"


"Synd att det ska hymlas så mycket om alkohol och ensamheten, varför kan man inte prata om den ?"

Av Kristina - 1 mars 2011 10:08

Och imorgon börjar jag jobba igen jobbar en hel vecka sen drar jag iväg på semester en kortis upp till umeå. Blir som vanligt bara jag och min dotter karln får stanna hemma.


Men detta inlägget skulle inte handla om det igår hade jag en helt fantastiskt lunch på stan med Maddo vi käkade på pizza hut blev en trerätters lunch i omvänd ordning. Vi kosntaterade att man brukar äta soppa först inte sist. haha vi i ett nötskal.

Men till saken hör den att jag vet inte när jag satt ner i lugn och ro och åt och tog den tiden jag behövde sist igår tog vi det jätte lugnt men annars brukar det ju vara så att man måste kasta i sig maten.


Nu ska jag kasta mig iväg till härrlanda tjärn där vi ska grilla lunchen måste ju vara ute lite och inte bara vara inne i lägenheten.


ciao bella

Ovido - Quiz & Flashcards