Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Kristina - 19 oktober 2008 22:16

som jag trodde blev ingen tidig kväll.

nej nu sova .

nova sover redan och johan har somnat här i soffan brevid.

Av Kristina - 19 oktober 2008 21:12

I en värld av kosmiska under ser barnet det vi inte ser.
Ett löv som en vindpust gjort sönder blir en ängel som dansar och ler.
Ser du änglarna, pappa, som dansar?
Hör vilken vacker musik!
ropar barnet och spelar på harpan med strängar av garn på en spik.


denna psalm funderar jag på aytt använda på novas dop fast som dikt och inte psalm, men jag får se finns så många fina. men jag skulle vilja hitta den med det lilla extra.


Det är som ett mirakel
när ett barn har blivit fött
- ut kom en liten mänska
som ingen förut mött!

Ett spädbarn är så vackert
och dess doft helt underbar.
Och det är nåt visst med blicken
som är sällsamt vis och klar.

Från den stund man tar emot det
blir inget mer detsamma.
För ett barn förändrar livet
för sin pappa och sin mamma.

Ett sånt hav av ömsint kärlek
som plötsligt väller fram
för detta lilla under
som ännu vägs i gram.




.............................


I en värld full av kosmiska under
ser barnet det vi inte ser.
Ett löv, som en vindpust gjort sönder
blir en ängel som dansar och ler.
"Se du änglarna, pappa, som dansar?
Hör vilken vacker musik!"
ropar barnet och spelar på harpan
med strängar av garn på en spik.
Men vi ser inte lekarnas mönster,
vi hör inte låtsasmusik.
Vi har bommat till våra fönster
mot glädjen som var så unik.
Så dansa med änglarna, dansa mitt barn,
lek medan lekarna finns.
Sjung till din harpa med strängar av garn
så länge du sångerna minns.
En dag skall du finna att alla är barn
i en större men kärare lek,
där alla får dansa bland änglar och garn,
där ingen har tid med nåt svek



finns mycket fint ännu mer att fundera över

har någon något tips?

funderar även på att ha psalmerna: du vet väl om att du är värdefull och en annan som jag verkligen inte kommer på namnet på just nu ..

jo vänta  tryggare kan ingen vara  var den andr ajag tänkte på.


en annan dikt oxå som är väldigt fin



En längtan, en lycka, ett barn, ett hopp

en gåva från himmelen jag just har fått.

Två händer, två fötter, ett ansikte så sött

ett efterlängtat litet barn jag just har fött.

kanske denna dikt

Ett skrik, ett skratt, en kropp så varm

ett vackert litet barn jag håller i min arm.

Ett hjärta, en själ, ett helt nytt liv

ett barn som ska ta världen med flera små kliv.


Ensam, vilsen och lite rädd ibland

i mörkret du famlar efter en hand.

Sorgen och glädjen följer dina spår

livserfarenheten är följden du får.


Mamma, barn, två hjärtan, två själar

ett starkare band har ingen sett.

Något så stort, en känsla så stark

en kärlek som står på stadig mark.

Av Kristina - 19 oktober 2008 20:06

haha fan så lättroad man kan vara

Av Kristina - 19 oktober 2008 20:02

har nattsuddat dom senaste dagarna vilket har resulterat i att jag är riktigt trött. ska försöka lägga mig tidigt idag men det kommer säkerligen inte gå bra.

brukar ju inte göra det när man bestämt sig för en sån sak.

imorgon kommer äntligen barnbidraget då ska jag hämta ut korten som jag beställt sen ska jag kolla lite tyg så att jag kanske kan sy den där klänningen jag nämt tidigare.

ska försöka få klart mitt bord imorgon. hoppas hoppas.


blir nog att träffa lite folk trotsallt. även om jag hade sett fram emot en lugn måndag med min familj.


vi behöver verkligen en babysitter så är det bara.

Av Kristina - 19 oktober 2008 19:16

sitter och kollar på gossip girl, jag kan vara så otroligt avundsjuk på deras stil och deras liv vissa gånger.


nova är jätte kinkig idag ingen aning vad det är med henne men det ger mig huvudvärk. jätt ejobbigt.



jaja vet egentligen inte vad jag ska skriva så .


elias har åkt hem nu.

Av Kristina - 19 oktober 2008 09:44

igår var jag hemma ho sjohans föräldrar med nova för hans farmor och farfar var där och dom hade aldrig träffat nova så jag åkte dit som en stolt mamma och visade upp våran fina dotter.

vi har pratat om många gånger att åka upp till vännersborg men har inte blivit av .

är lite som det är just nu det är allt jag säger.

men var väldigt trevlig att träffa dom även om dte bara var en kortis sväng .hoppas att vi kan träffa johans farmor i veckan för johan jobbade ju igår och han ville gärna träffa dom så vi får se vad som händder.

imorrn ska vi iaf till sävedalen och hämta ut korten jag beställt och köpa mer färg till mitt bord.

såg fram emot en lugn dag imorgon men det kommer det inte bli.

kanske ska träffa johans mamma,

hans mormor och morfar skulle nog komma förbi en sväng dom hade vart på johan jobb igår och pratat med honom och frågat om dom kunde komma.


vi måste införskaffa oss en babysitter så det kanske blir en sväng och kolla på en sådan skulle vara bra för nova eftersom hon inte tycker om att ligga ner så mycket. och nu hör jag att hon börjar vakna där inne så jag måste nog gå och ta henne innan hon blir hysterisk .

på återseende

Av Kristina - 19 oktober 2008 09:34

idag vet jag inte vad som händer är uppe tidigt fast jag egentligen är trött men jag klarade inte av att somna om , johan har gått till jobbet och nova och elias sover fortfarande så då passar jag på som dne lila nörd jag är att sätta mig framför datorn.

man märker på nova att hon växt sen läkar kontrollen och vi ska på bvc på onsdag och få det bekräftat.

snart är det bara en vecka kvar tills mamma och mormor kommer det är nära nu,, fasen vad jag längtar.

jag försöker att sluta svära så att inte nova tar efter mina dumheter den dagen hon börjar prata.

elias åker hem idag. det ä rmindre kul.

Av Kristina - 19 oktober 2008 09:18

satt igår kväll och kollade först på ett program om olika strids konster i kung fu jäkligt intressant vilken skicklig het dom har . vart helt klart imponerad skulle verkligen vilja åka till japan och kina och studera massa sånt där häftigt. det är nog lite av en hemlig dröm jag har.

sen efter dte med kung fu så var det ett program om smeder som smide samuraj svärd -droool- det var ju inte det lättaste men sååå coolt skulle vilja kunna det men det var ju typ enn av dom svåraste svärden i världden som går att göra och man måste ju typ var alärling i 10 år innan man ens får försöka smida eftersom det är så mycket man måste göra för att få rätt blandning och så för att kunna göra ett perfekt svärd.

satt som klistrad framför tvn så intressant.

skulle gärna se dessa program igen och skulle gärna se lite om japans stridsteknik ochc svärd hantering har ju varit lite intresserad av det tidigare men blev betydligt mer tagen av det när jag satt och såg dessa progam.

jag förstår varför karoline vill åka till japan visst hon vill ju mest lära sig japanska. men vilket häftigt land vilka kulturer jag vill dit och jag vill dit nu!

nej sitter här och blir alldeles sprattig i kroppen är så intressant att tänka på det jag såg. måste verkligen plugga på lite om kung fu och samurajer så att jag vet lite mer om dom . 

Ovido - Quiz & Flashcards