Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Kristina - 12 oktober 2008 21:07

idag var vi på liseberg för att dom hade sesongsavslutning.

nova fick åka karusell för första gången ( jag vet att hon är lite liten för det egentligen ) men iaf så åkte vi kaninresan var jätte mysigt men nova tyckte nog inte det var så spännande för hon somnade efter halva resan.


åkte lite karuseller ÄNTLIGEN  fast den jag helst va allt vill eåka var avstäng pågrund av tekniska fel. det är just min tur :)

så nu längtar vi redan till nästa år.

fast först ska vi gå på jul marknaden.


såg på fyverkerierna men kan ju bara konstatera att vi var dumma som inte hade köpt hörselkåpor till nova så vi ska införskaffa sådana till henne. fick sitta och hålla för öronen på henne för det var riktigt högt men guu så vackert.

nog är det skillnad på fyverkeri och fyverkeri kan jag ju lova.

bilder kanske kommer senare -

kan ju bar apåpeka att det inte går framåt med mitt målande för har använt fel färg så jag får börja om.

Av Kristina - 12 oktober 2008 10:08

jag minns när jag gick på gymnasiet så satt jag och mamma i köket hemma och pratde namn till barn och jag minns så väl att alla tyckte så synd om mina barn för dom skulle få så konstiga namn.

mina dröm namn då var tingeling vilket det är fortfarande sen oxå nova-morningglory okej nu fick ´jag ju bara ha nova men hon heter ju tingeling i andra namn elelr rättaresagt tredje namn. och helt plötsligt tycker alla att det är så himla gulligt.

har det gått så långt  i namn trenden att dom namnen som var konstiga för sådär 6 år sedan är fina och accepterade idag?

fatta vilken tur jag har att jag fick barn i rätt trend kurva :)

Av Kristina - 12 oktober 2008 10:00

febern släppte ganska fort igår kväll och jag har inte behövt spy inatt. mår ganska bra nu men samtidigt mådde jag ganska bra på förmiddagen igår oxå det kommer som smygande närmare eftermiddagen.

får se hur jag mår efter lite frukost .har fått sova bra inatt iaf nova har varit jätte snäll vaknade först halv sex sedan halv tio.


får helt enkelt se hur jag mår idag för vi hade tänkt ta en sväng till liesberg men läste på deras hemsida att det är fri entre hela dagen eftersom det är sista dagen dom har öppet:)

kommer säkerligen vara jätte mycket folk men känner endå att jag har ett litet behov att få åka dit.


men om vi åker till liseberg måste vi införskaffa hörselkåpor till nova för det är fyverkerier där ikväll och som jag minns från förra året smällde det ganska högt och dte vill jag inte utsätta henne för.

Ovido - Quiz & Flashcards