Alla inlägg den 8 december 2008

Av Kristina - 8 december 2008 22:14

ja efter att ha diskuterat uttrycket pompa folk så kom vi fram till ett nytt ord POMPIG ja då kan man ju tänka sig hur man ska förklara detta det är svårt men det låter bra för pompa är inte så pompig som man kan tänka sig att pompafolk ska vara ,

ja detta inlägg kanske var lite knepigt men det är en perfelt förklaring på vad pompig betyder går inte att förklara det på något annat sätt.

Av Kristina - 8 december 2008 16:38

ibland önskar jag att jag avr liten igen finns så mycket roliga leksaker. och framförr allt hade man inte så mycket bekymmer och kunde förlita sig på andra.

men men var på barnens hus idag för att köpa en julklapp till nova från hennes morfar är nöjd med valet men det var svårt men eftersom vi hade tittat på denna tidigare bestämmde vi oss för att ta den .

dom har himla bra julklapps papper på barnens hus måste jag säga, men iaf med dett aköpt har jag bara 2 presenter till att köpa till mamma och till johan .för jag fick inhandlat karolines julklapp idag oxå.

men men efter barnens hus blev det allum jag var och provade ut ett armband så nu kan man ju hoppas att tomten är snäll.

elin var med oss följde oss hem och så tycker synd om henne eftersom hon har uppvisning på liseberg idag och det regnar ute men men sådana dagar ska ju oxå finnas.

tänk idag är det den 8e tiden går fort på torsdag kommer karoline då ska jag tvinga med henne på en jul fika.. hah

Av Kristina - 8 december 2008 10:56

visst är det underbart när man fått på nova nya kläder så hinner hon ha det max 2 nibuter sen spyr hon ner hela sig igen så det är bara att byta och näör jag säger att det är hela sig så är det verkligen hela. kan bli förvånad ibland hur mycket den där lilla magen rymmer..


jag är otroligt less på mitt hår jag har tråkig frisyr och tråkig färg men det jag är mest less på är att jag tappar så mycket hår nu när jag ammar. visst vet jag att det är dom som lider av mer hårvfall men jag tycker att det är jobbigt det sänker min självkänsla för jag vill känna mig fin., det är viktigt för mig att få känna mig fin jag vet att jag är fin ibland men att se fin ut och att känna sig fin är två så olika saker,

och när jag tappar massa hår känner jag mig inte fin.

det är så jobbigt.

men har märkt att mina händer inte är så svullna längre för ringen sitter lösare än tidigare.


vill få ett slut i lägenheten men för att få ett slut måste man ju börja någonstans och det är jag inte så bra på eller jo jag börjar på typ 100 olika ställen samtidigt så det blir ju ingen helhet gjord bara massa småställen.

Av Kristina - 8 december 2008 09:49

ett stort grattis till elin som tog körkortet idag nu ska vi hålla oss borta från vägarna, ne men jätte kul att du klarade det.

annars är det mest bara kallt har hunnit ge nova frukost och satt igång en tvättmaskin.

ska ringa försäkringskassan idag sen när nova sover .

måste ut till åby i veckan och fylla i några papper eftersom jag ska fortsätta vara ledig efter sista december och funderar på att ta barnens hus på samma gång då jag endå kretsar i dom områderna men jag får se hur det blir,

ska iaf fortsätta här hemma idag.

blir ingen större gratulation till faster britt eftersom hon har liseberg ikväll annars skulle vi nog ha åkt dit,

Ovido - Quiz & Flashcards